Welcome Peeps

Hye guys ! you are my visitor number..


 hug my teddy bear


My Precious
Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, January 18, 2012

Jaga Kawan Kekasih Terabai~


Kalau orang tanya aku mana lagi penting kawan atau kekasih?

Bagi aku dua-dua tu ada kepentingan tersendiri. Sebab kalau kita ada masalah dengan kawan kita akan mengadu dengan kekasih dan begitu gak sebaliknya. Tapi apa yang aku tak boleh terima, jaga hati kawan sampai hati kekasih kau luka kan tu kenapa? Kalau gaduh dengan kawan, bila berbaik semula tu tetap akan ada renggangnya tak banyak sikit. Tapi kalau gaduh dengan kekasih,banyak mana pun kau bergaduh dengan kekasih, dia tetap memaafkan kau dan keadaan kembali baik seperti biasa. Tapi clash tu lain cerita lah kan.

Jadi bila kau terlalu pentingkan kawan sampai susah sangat kau nak bela hati kekasih kau tu, jangan salahkan sesiapa kalau kekasih hati kau minta kau dan dia hanya sebagai kawan sahaja kerana dia anggap kalau berkawan kau akan lebih menjaga hati dia daripada jadi kekasih yang tak dianggap *macam lagu pulak ayat aku*

"I will never hurt you", what a lie!

Pandangan aku, kau kena lah jaga hati kekasih kau kalau betul kau ikhlas mencintai dia dan kalau betul kau nak abadikan hidup kau dengan dia. Jangan kau sia-sia kan orang yang sentiasa berada di sisi kau ketika kau sedih atau gembira. Sekali dia melangkah pergi dari hidup kau, menyesalnya sampai ke penghujung hayat tuuu. Papepun, Allah tu yang utama. DIA tau mana yang terbaik untuk kita. InsyaAllah

Entri ni khas manusia yang tak reghti-reghti nak hargai kekasih, peace =D



3 comments:

Dylla Abas Dylla Abas said... [Reply]

hehe..bagsu entri ni..moga2 sesiapa yg tak reti2 nk hargai kekasih tu ambil iktibar ye :)

Princess Feyqa Princess Feyqa said... [Reply]

hehe betul tu :P

alinac lover alinac lover said... [Reply]

dua2 penting

Exchange link

.