Welcome Peeps

Hye guys ! you are my visitor number..


 hug my teddy bear


My Precious
Lilypie First Birthday tickers

Friday, August 31, 2012

Biarlah Rahsia~


Salam Readers~

Rasanya masih tak terlambat nak wish happy birthday to Malaysia and salam merdeka to all Malaysian!
Tetiba terasa nak cakap mengenai RAHSIA. Rahsia tentang apa? macam2 rahsia yang wujud kat dunia ni but aku nak cakap mengenai rahsiakan pertunangan dan hebahkan pernikahan. Why i want to talk about this? Masa 1st day raya hari tu, 1 of my cousins cakap aku dirisik dan tak dijemput. What? Merisik? Buat apa lah nak merisik kalau aku dah kenal dengan en.bf 5 tahun yang lalu.. Sudah tentulah im not single and available kan hoho. Kalau betul merisik pon, buat apa aku nak jemput kan? bukan nikah pun hehe. 

Memang my bf's family datang masa 1st day raya tu but then bukan merisik, just nak kenal-kenal before kami melangkah ke stage yang seterusnya and discuss apa-apa yang patut heee~ If can cincin merisik kena ada tapi adat merisik tu tak payah lah boleh tak? hehe. Tarikh for engagement pun belum fix lagi cuz nak kena tunggu aku cuti dulu baru boleh. So now tarikh bertunang and nikah pun takde lagi tapi bulan berapa tu Insyaallah dah tau tapi tu pun belum bincang habis2. Aish payah betul nak kahwin ni fening =.=

Satu lagi bagi aku pertunangan ni perlu tak di heboh2kan. Parents aku and my bf pon tak bagi aku hebohkan just family rapat je yang tahu. But then still ada yang tak paham keadaan aku. Oh Im sorry aku ada manyak hati kena jaga wo.Aku anak solehah kena dengar cakap mak bapak =) Antara orang luar and parents of course I choose my parents,my family! wink2 ^_^
Bak kata ustaz Hasrizal :

"Pertunangan adalah suatu komitmen yang belum pasti. Ia mungkin berakhir dengan perkahwinan, boleh juga tamat pada kesudahan yang tidak diharapkan. Namun ulama' menjelaskan bahawa di antara hikmah Islam menggesa pertunangan itu tidak dihebah-hebahkan ialah kerana untuk menjaga nikmat ini daripada dirosakkan oleh hasad manusia yang bertindak tidak baik. Ia dijelaskan demikian di dalam Hashiah al-'Adawi 'ala Sharh Mukhtasar Khalil."

 Tapi benda ni terpulang pada masing-masing. Ada yang hebahkan pertunangan mereka untuk sesuatu sebab, but for me, untuk kenalan yang rapat je especially kaum kerabat saudara mara. Insyaallah benda yang baik perlu dihebohkan seperti perkahwinan kalau tidak, ia boleh mendatangkan fitnah! peace :)

* Nak cari baju esok pergi majlis perkahwinan kawan ayah~~



2 comments:

Nur Zulaikha Nur Zulaikha said... [Reply]

ape2 pun mabruk ye!!!
Barakallah..
p/s:nk buat bayaran melalui bank in blh?

Unknown Unknown said... [Reply]

betul2.. Heeee :) Eza share kat belog pun sebagai kenangan.. Hee.. Smoga jodoh korang till jannah k :)

p/s, Anak tunggal?? wah, mesti meriah majlis ni nanti.. jangan lupa jemput taww :)

Exchange link

.