Welcome Peeps

Hye guys ! you are my visitor number..


 hug my teddy bear


My Precious
Lilypie First Birthday tickers

Saturday, July 30, 2011

Bila Mood Puasa Datang Lagi.....

 Seperti yg kita tau, lusa kita dah start berpuasa.
Malam esok lak dah start tarawih.
So aku memang jarang sangat lah nak update entry pada waktu malam.
Sebab InsyaAllah aku akan pergi masjid Bandar Tun Hussien Onn tiap-tiap malam.
Lagi pun lepas tarawih, ada taskirah dan juga moreh.
(more' tu mcm makan-makan slpas tarawih)
Aku berharap sangat aku dapat datang ke masjid hari-hari kecuali hari "cuti".
Macam last year aku dekat UM dan sibuk dengan assignment semua.
So memang jarang sangat aku dapat menunaikan tarawih =(
 Tapi syukur Alhamdulillah puasa tahun ni aku kat rumah,yeay! =D

Tadi aku pergi Carrefour,shopping groceries banyak sikit!
Aku bertekad yg puasa tahun ni tak nak membazir dekat bazar ramadhan.
Macam last year aku byk membazir!
Boleh dikatakan tiap-tiap petang aku pergi bazar. Huh~

Poket peniaga kembung poket aku gak yg jadi nipis

Waktu nak berbuka puasa memang sedap ada kuih muih.
Aku target seminggu 2 kali aku nak buat agar-agar.
Kalau kat bazar 3 biji kuih = RM1.
Kalau aku buat sendiri? 
Dapat 30 biji! Modal hanya RM6-Rm7.

*Aku buat puding cendol blueberry last week.
 sedap! hahaha *Angkat bakul sendiri

Then before balik dari Carrefour,
ajak my parents lepak dekat Fuza's Briyani even perut masih kenyang lagi.
Tapi aku lapar lah sebab pagi tadi aku just order roti bakar je!
So dengan muka tak malu aku order......... 


Nasi Briyani Gam Ayam!

My Parents makan Murtabak Kambing.
Mereka kongsi je. 
Alolo sweeetnye =D
Dessertnya aku order bubur cha cha FREEZE !! hahaha
Sedap woh tapi gigi menggigil sikit lah sbb sejuk!

Aku harap semoga ramadhan tahun ini lebih bermakna lebih indah sebab dapat menyambut ramadhan bersama parents tersayang.. Dengan sang kekasih lak InsyaAllah tunggu saya graduate yeah =D
 Apa-apa pun aku nak wish kat korang....

Selamat Menyambut Ramadhan =)

9 comments:

Unknown Unknown said... [Reply]

selamat datang ramadhan..n selamat berpuasa tuan belog =)..best lagu kat ur belog.tak saba2 nak posa nie.hehehe

Unknown Unknown said... [Reply]

sory2 bukan kat ur blog lagu tu..wakakaka silap lorr..maaf ek.

Anonymous said... [Reply]

me too dpt bukak pose kat umah..hihi..tuh la..jgn la boros sgt.. :D kalu boros tuh yg poket peniaga kembong tuh.. :D

Princess Feyqa Princess Feyqa said... [Reply]

@NurFahz haa tula pelik sejak bila plak blog ni ada lagu. haha. btw selamat berpuasa!

Princess Feyqa Princess Feyqa said... [Reply]

@asamasin hahah kan kan tau xpe :P

fieha fieha said... [Reply]

byknye makanan..hehe..selamat berpuasa ye :)

Unknown Unknown said... [Reply]

tu la.syukur sgt.thn ni dpt gak smbt ramadhan kt rumah. da brtawun kott x smbt kt rumah sebulan!

nur maisarah nur maisarah said... [Reply]

sedap sedap. selamat berpuasa :)

qyrul nysa qyrul nysa said... [Reply]

waahh~~ best makan2 .
eh , selamat berpuasa .
1st ramadhan x dpt berbuka kat rumah . sobs3 .:'(

Exchange link

.