Welcome Peeps

Hye guys ! you are my visitor number..


 hug my teddy bear


My Precious
Lilypie First Birthday tickers

Monday, May 21, 2012

Bersiap sedia~


Teringin nak baca buku ni. Ada sesiapa yang dah baca tak? Best tak? Nak beli tapi kena tunggu lagi sebulan baru boleh beli T_T miss Malaysia so much huhu! Since umur nak masuk 21, macam-macam kena prepare utk melangkah ke gerbang perkahwinan! ecece gatai nyaa. Langkah pertama kena pergi kursus kahwin dulu. Dekat UM ada buat kursus kahwin, tapi macam tak syiok lak nak amek sorang2 and aku tak pasti lah orang bukan luar UM leh amek ke tak sebab kursus kahwin kat UM macam murah sikit khas tuk pelajar. En.sayang saya bukan student UM so better amek dekat luar then amek sama-sama. Baru semangat sikit! hehe.

Dulu kecik-kecik target kahwin umur 20-21 tahun macam tu. Yela sekarangkan ramai kahwin muda, awal so bila dengar kawan2 yang baru tahun 2,3 dekat uni nak kahwin rasa kita lak yang excited! Aku baru sorang je kawan yg dah kahwin. Yela bila seru dah sampai takkan nak menolak jodohkan. Lagipun dengan perkahwinan dapat menaikan martabat kita sebagai seorang Islam. Aku pun kalau boleh nak bernikah ketika masih menuntut di universiti dengan harapan aku jadi lebih bertanggungjawab sebagai seorang pelajar dan juga isteri. Tapi rasanya tahun ni macam tak boleh sebab kalau rancang sekarang macam tergesa-gesa lak tambah aku baru je balik dari Korea nanti lagi serabut kui3. Tahun-tahun akan datang? Insyaallah aku serahkan semuanya kepada Allah kerana Allah tahu niat aku dan dia ingin bernikah dalam waktu yang dirancang, Insyaallah Allah akan permudahkan jalan hamba-hambanya. :)

2 comments:

Leysa JL Leysa JL said... [Reply]

most of my friends pon kawen this year..rasa mcm nak join ja tp seru blom smpai..sabarlah hati..hehe.

faiz faiz said... [Reply]

lau da tertulis...berbahagia la..

Exchange link

.